TURİZM SEKTÖRÜNE ROBOTLAR DA KATILIYOR

ARTIK ROBOTLAR DA GEZİYOR

Yüksek hızlı tren servisi Eurostar, seyahat sırasında gezginlere rehberlik edebilecek yepyeni bir humanoid’i uygulamaya geçirdi.

Bir seyahat asistanı olan robot Pepper, Birleşik Krallık ile Avrupa kıtasını birbirine bağlayan yüksek hızlı tren operatörünün en genç ve en soğuk kanlı üyesi :). Birleşik Krallık seyahat endüstrisi için bir ilk olan bu humanoid robot, kalkış saati öncesi yolculara seyahatleri hakkında rehberlik ederken aynı zaman da çeşitli espriler yaparak yolcuları eğlendiriyor.

HALDEN ANLAYAN ROBOT

Robots of London ve SoftBank Robotics tarafından ortaklaşa tasarlanan Pepper, mutluluk, hüzün, heyecan gibi insani temel duyguları tanımlayabiliyor ve buna göre davranışlarını değiştirebiliyor. Eurostar’ın müşterileri eğlendirmek ve onlara yardımcı olması için piyasaya sürdüğü Pepper müşterilerin sorularını yanıtlayabiliyor hatta onlarla çok havalı bir selfie bile çekebiliyor.

GELİŞMEYE DEVAM

Eurostar’ın dijital hizmetlerininden sorumlu olan Perrine Allain: “Genel müşteri deneyimini geliştirmeye yardımcı olabilecek teknolojiler keşfetmek için her zaman yeni yollar arıyoruz.”

 

“Pepper, müşterilerin yolculukları ve gidecekleri yer hakkında daha fazla bilgi edinmeleri için eğlenceli bir yol sunuyor ve müşterilerimizden gelen geri bildirimleri duymak için sabırsızlanıyoruz, bu geri dönüşlerle de hizmetlerimizi çok daha geliştireceğiz.”

Allan’in belirttiği gibi, Eurostar yenilikler yapmak için devamlı yeni yollar arıyor ve Pepper, şirketin yaptığı bu çalışmalardan sadece bir tanesi. Eurostar, bu ayın ilerleyen günlerinde yolcuların seyahat planlarını takip edecek ve Paris’e en düşük fiyatlı biletleri öğrenecek Alexa Skill’i piyasaya sürecek.

Londra Ekibinin en genç üyesi olan bu Pepper 2019 yılında diğer yerlerde de hizmete sunulmaya başlanacak.

PEPPER İŞ BAŞINDA

Londra St Pancras’taki gidiş salonunda bulunacak Pepper, yolcuların interaktif bir istasyon haritası, onboard deneyimi hakkında bilgiler ve varış noktaları olan Paris, Brüksel, Lille ve Amsterdam hakkında tavsiyeler bulabilecekleri yerleşik bir tablet kullanarak onlarla etkileşime girecek.

Londra St. Pancras’taki gidiş salonunda görevine başlayacak olan Pepper, yolcuların konuşabilen istasyon haritası olacak. Onboard deneyimi hakkında bilgiler verecek, yolcuların seyahatlerinde varış noktaları olan Paris, Brüksel, Lille ve Amsterdam hakkında tavsiyeler verecek. Önünde bulunacak bir tabletle insanlarla iletişim kuracak.

Hızla gelişen turizm teknolojisiyle gelecekte, robotların kendi isteğiyle gezmeye başlamasını ve insanların bu robotlara rehberlik ettiğini görebiliriz. Odamigo’nun da hızla gelişen teknolojisiyle ise şu anda, Eurostar gibi onlarca demir yolu taşıyıcısına ulaşabilirsiniz.