5 Maddede Seyahat Acenteleri için Ek Hizmet Satmanın Faydaları

Turizm endüstrisi yıllar içinde çok fazla değişime uğrayıp, daha karışık bir hale geldi. Seyahat planlamak artık temel satış kalemlerinden (seyahat acentelerinin işinin çoğunu oluşturan hava ve konaklama) çok daha fazlasını içeriyor. Ek servisler sunmak seyahat danışmanlarının gelirlerini artırırken, müşterileri içinse seyahatlerin daha hatırda kalıcı hale gelmesini sağlıyor.

Hava yollarında ek servisler; uçağa öncelikli biniş, koltuk tercihi veya iyileştirmeleri, bagaj eklemeleri, uçuşlarda özel yemekler ve özel bekleme salonu/lounge erişimini içerebilmekte. Konaklama için de benzer şekilde; oda iyileştirmeleri, konfirmasyon ve rekonfirmasyon hizmetleri, kahvaltı eklemeleri gibi örnekler verilebilir.

Ayrıca bunların dışında da özel tur ve aktivite rezervasyonları, seyahat sigortaları, restoran rezervasyonları, araç kiralama ve transfer organize edilmesi gibi de ek satış kalemleri oluşmuş durumda. 

Bu tür ek hizmetler ile müşteriler, güvendikleri seyahat danışmanlarının, gezilerindeki tüm ayrıntılarla dikkatlice ilgilendiği bir deneyim yaşayabilir. Bu aynı zamanda daha da yüksek gelir elde etmek için bir fırsattır. 

İşte 5 maddede seyahat acentelerinin satabileceği ek hizmetlerin faydaları:

1.      Müşterilerinizin Parasını Korur

Acenteler, ek servisleri erken rezerve ettirdiğinde, müşterilerinin parasını korur.

Acenteler, ek servisleri erken rezerve ettirdiğinde, müşterilerinin parasını korur. Örneğin, ucuz maliyetli hava yolu biletlerinde genel olarak %15 – %40 arasında kâr edebilirsiniz. Çünkü ucuz maliyetli hava yolları, önceden rezerve edilen ürünler için fazladan indirim yaparlar. Ancak havaalanında satış daha pahalıya mal olur. Örneğin; erken rezervasyon esnasında satın alınan bagaj hakkı %15, koltuk seçimi %30 daha ucuza gelebilir. Müşterinizin parasını korurken, siz de ek servisler üzerinden daha fazla komisyon kazanabilirsiniz. 


2. Müşterileriniz İçin Seyahat Planlamasını Kolaylaştırır 

Ekstra harcamaları ayarlayarak, seyahat acenteleri gezi planlamalarını müşterileri için kolaylaştırabilir ve onlara doğru rezervasyon seçimleri yapmalarında yardımcı olabilir.

İnsanlar günden güne daha da meşgul hale geliyor. Birçoğunun seyahat satın alma sürecinin karışıklıklarını araştırıp anlayacak vakti yok. Bazen ek ücretler müşteriler tarafından net anlaşılamayabilir. Bu ekstra harcamaları ayarlayarak, seyahat acenteleri gezi planlamalarını müşterileri için kolaylaştırabilir ve onlara doğru rezervasyon seçimleri yapmalarında yardımcı olabilir. Bu şekilde bir sonraki gezileri için size başvurmakta tereddüt etmeyeceklerdir.

3. Sadece Müşterilerinize Özel Deneyimler Sunmanızı Sağlar

Gezginler yeni yerler keşfederken veya dünya üzerindeki favori noktalarına dönerken kendilerini özel hissetmek isterler.

Gezginler yeni yerler keşfederken veya dünya üzerindeki favori noktalarına dönerken kendilerini özel hissetmek isterler. Birçoğu standarttan daha farklı ve daha güzel şeyler yapmaktan, bunun hakkında övünerek bahsetmekten hoşlanır. Ne zaman bir seyahat danışmanı, müşterisinin servislerinin standartlarını yükseltse; örneğin bir müşterinin en sevdiği hobisi için bir kıyı gezisi ayarlamak, veya uğruna ölünecek o yemeğin servis edildiği özel bir restoranda rezervasyon yapmak, müşterisinin gezi dönüşü arayacağı bir deneyim yaşamasını ve danışmanını hatırlayıp hakkında konuşmasını sağlayacaktır.

4. Müşterilerinizle İlişkilerinizi Güçlendirir

Ne zaman müşterilerinize bilmedikleri bir servis teklif etseniz, paralarını veya zamanlarını koruyacak, ve olağanüstü bir deneyim yaşamalarını sağlayacaktır.

Ne zaman müşterilerinize bilmedikleri bir servis teklif etseniz, paralarını veya zamanlarını koruyacak, ve olağanüstü bir deneyim yaşamalarını sağlayacaktır. Bu sizin seyahat konusundaki uzmanlığınızı belli eder ve aranızdaki ilişkiyi kuvvetlendirir. Seyahat konusundaki bilginizi sağladığınız; ek hizmetlerin kolaylığı, rahatlığı ve güvenilirliği ile göstermiş olursunuz. 21. yüzyılda değişmeyen satış kurallarından biri de müşteri memnuniyetinin genelde müşteri sadakati ile sonuçlanmasıdır.  

5. Gelirinizi Arttırır

Eskiden seyahat acenteleri, sadece bazı basit ve sabit gelir kaynakları ile yüksek gelirler elde edebiliyordu. Bu artık böyle değil. Görünüşe göre turizm endüstrisi, sürekli kendini yenileme aşamasında. İnternet üzerinden rezervasyon yapan arama motorları veya değişen turizm trendleri tarafından gasp edilen payını geri kazanmanın bir yolu daha var. Her müşteriye ek servisler teklif etmek ve bu ek servisleri sağlayanlardan satışlar üzerinden gelir elde etmek…

Eğer hala ek servisler satmıyorsanız, başlamanın tam zamanı. En popüler tedarikçilerin teklifleri, paketleri ve komisyonları hakkında bilgi toplamak için biraz zaman ayırın. Rezervasyon sürecinin başında müşterilerinize ek servisler önerip, bunları hallederek ne kadar iyi bir danışman olduğunuzu gösterin. 360 derece bir servis sağlayarak müşteri memnuniyetini ve sadakatini arttırın.

Odamigo, otel rezervasyonları ve tren/uçak biletlerinin yanında verdiği ek hizmetlerle de (rezervasyona kahvaltı ekleme, transfer, özel araç tahsis hizmetleri gibi) acentelerin yanında olmaya devam ediyor. Kaliteli hizmetle uygun fiyatları birleştirirken, acentelerin müşterilerine sunabileceği ekstra hizmetlerde de kârlarını artırmalarında büyük rol oynuyor. Siz de kârınızı artırmak ve müşterilerinize en kaliteli hizmeti sunmak istiyorsanız, ekstra hizmetleriniz için hemen helpdesk ekibimiz ile irtibata geçebilirsiniz.

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com